Hi,

welkom op mijn site, ik vindt het leuk dat je een kijkje neemt, veel lees plezier !

Liefs.

woensdag 19 februari 2014

lolakookt

hee,

Vandaag heb ik voor jullie een recept, ik bedacht me dat ik dit ooit van mijn oma gekregen heb, en zij noemde het altijd ''hemelse modder'' dusja dat klinkt al goed, en dat smaakt het ook nog eens.
Dus hier het recept voor chocolademousse:

Ingrediƫnten

  • 150 g pure chocolade, in stukjes
  • 5 eiwitten van scharreleieren
  • 175 ml slagroom, licht geklopt
  • cacao en poedersuiker, voor het bestuiven

Hoe maak je het ?

Laat de chocolade smelten in een vuurvaste kom op een pan zacht sudderend water. Laat het een beetje afkoelen.

Klop de eiwitten tot zachte pieken. Spatel ze dan losjes door de chocolade roer de slagroom losjes door het chocolademengsel. Zet in de koelkast tot het mengsel stevig is.

Maak met behulp van 2 warme dessertlepels quenelles met de mousse. Schik 3 quenelles op elk bord en serveer. Je kunt de chocolademousse ook in hoge dessertglazen scheppen en in de koelkast zetten tot de mousse stevig is. Wat oma altijd deed is nog wat frambozen toevoegen dat ziet er heel vrolijk uit !
En nu smullen maar.

Als je nou deze chocolademousse hebt gemaakt maak dan een foto en zet m op instagram met de hashtag #lolakookt



dankjewel !

Liefss.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten